Persoonlijke groei
voor hoogsensitieve vrouwen
Detsje Holtrop
Detsje Holtrop is een intuïtieve en gedreven onderneemster die de stap heeft gezet naar online ondernemen. Met jarenlange ervaring in de zorg en haar persoonlijke groei, biedt zij een prachtig programma voor hoogsensitieve vrouwen. Ik mocht voor Detsje haar complete huisstijl ontwerpen. Een hele mooie uitdaging om haar visie en persoonlijkheid in haar branding en huisstijl te verwerken.
Een huisstijl die spreekt
Detsje kan de kern van haar werk heel mooi vatten in woorden. Zonder dat ze het zelf doorhad, noteerde ik tijdens ons gesprek veel mooie zinnen die ik heb gebruikt in de presentatie van het ontwerp. Een van deze zinnen is zelfs haar tagline geworden: ‘Laat je stille stem spreken’. Deze zin vat perfect samen wat Detsje doet en waar ze haar klanten mee helpt.
De opkomende zon als symbool in het design
We kennen allemaal die stille stem die onze dromen influistert, maar hoe luister je ernaar en zet je de stap om ermee aan de slag te gaan? Dat moment voelt als een nieuwe dag, een moment om te groeien. Dit heb ik in het logo laten terugkomen als een opkomende zon. De zon staat symbool voor optimisme, zelfvertrouwen en energie – precies wat Detsje haar klanten wil bieden.
Ik heb voor Detsje een complete huisstijl ontworpen, inclusief een zorgvuldig gekozen kleurenpalet en passende lettertypes. Elk element is ontworpen om haar identiteit te versterken en haar boodschap helder over te brengen.
“Meteen bij het eerste gesprek voelde ik een klik met Sjoukje en dat was alleen nog maar telefonisch. Zelf wist ik toen nog niet precies wat branding zou moeten inhouden, ik had er alleen eentje nodig. Het voelde aanvankelijk voor mij dan ook als een sprong in het duister toen ik mijn zoektocht startte naar iemand die dat voor mij zou kunnen doen. Tijdens het gesprek daarna werd het al snel helemaal duidelijk, dat moest dus Sjoukje zijn. Zij luisterde en vatte samen in voor mij verrassende woorden en zinnen waarvan ik dacht: heb ik dat gezegd? Ik wist toen ook zeker, je branding kun je nooit zelf maken, omdat je jezelf niet op die manier kunt interviewen. Een week voor de presentatie had ik toevallig mijn kleurenvoorkeur gedeeld met iemand, iets wat Sjoukje niet kon weten. Toch kwam ze precies uit op de kleurtoon die ik onbewust aan het ontwikkelen was. Alles wat ze heeft gemaakt, klopt met elkaar. Zoek jij iemand voor jouw branding? Sjoukje zal je verwachtingen overtreffen.”
Detsje Holtrop