Style is a way to say
who you are
De webshop Casual Lads heeft in korte tijd een flinke groeispurt doorgemaakt. Wat ooit begon uit liefde voor typisch Britse casual merken, is nu een gevestigde naam in Nederland. Maar terwijl het bedrijf groter werd, bleef de huisstijl een beetje achter. Tijd voor een make-over!
Waar was Casual Lads naar op zoek?
Ik werkte al een tijdje samen met Gerhard van Casual Lads toen hij mij vroeg om aan de slag te gaan met een restyling van het logo en de huisstijl. Voor hem was dit best een grote stap, want tot die tijd had hij alles zelf gemaakt. Sommige uitgangspunten stonden vast: minimalistisch, zwart/wit en breed toepasbaar in gadgets, labels en natuurlijk online. Maar welke richting het precies op moest gaan was voor Gerhard ook nog onduidelijk. Gelukkig heb ik hem hiermee kunnen helpen, en samen hebben we stap voor stap toegewerkt naar een huisstijl die perfect aansluit bij de identiteit van Casual Lads.
Rebranding met een grondige aanpak
Tijdens ons ontwerpgesprek hebben we alles doorgenomen: wat spreekt de 'Casuals' aan, wat doen de concurrenten, en welke richting willen we op? Na meerdere rondes kwamen we uit op een strakke, minimalistische huisstijl. Met verschillende logo-varianten, zodat Casual Lads klaar is voor eigen merkproducten, gadgets en labels.